Peste 50 de angajați și angajate din sistemul educațional din mun. Chișinău și-au consolidat abilitățile de comunicare și relaționare cu mass-media

Cum inițiem  o comunicare eficientă cu mass-media ? De ce unele comunicate de presă sunt preluate, iar altele sunt trecute cu vederea? Cum evităm informațiile dubioase și neverificate din spațiul online și nu numai? Acestea sunt câteva dintre subiectele discutate în cadrul a două ateliere de informare, organizate pe 7 și 15 decembrie, la care au participat peste 50 de angajați și angajate din sistemul educațional din mun. Chișinău, reprezentând diverse instituții de învățământ preșcolar și preuniversitar.

Evenimentele au fost desfășurate de Direcția Generală Educație, Tineret și Sport (DGETS) a mun. Chișinău în parteneriat cu Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI), fiind moderate de către experta în comunicare Ludmila Andronic.

În debutul atelierelor, Aliona Delinschi, șefa Secției comunicare și relații publice a DGETS, a menționat importanța unor asemenea instruiri și rolul unei comunicări profesioniste în cultivarea și fortificarea imaginii instituționale, venind cu un set de recomandări practice pentru participanți, care să-i ajute în activitatea managerială, dar și cea metodică.

Experta Ludmila Andronic a explicat participanților cum poate fi dezvoltat și menținut un dialog permanent cu presa, cum poate o instituție de învățământ să genereze subiecte care să se transforme în  știri de interes nu doar pentru  comunitatea școlii, care este structura unui comunicat de presă, ce este comunicarea de criză și cum reacționăm în astfel de situații când avem jurnaliștii după ușă.

De asemenea, experta s-a referit la subiectul știrilor false și a îndemnat participanții să fie cât mai  vigilenți. „Astăzi suntem bombardați cu o avalanșă de informații, unele pseudo-adevărate. Și ele vor fi tot mai multe și mai multe. Haideți să fim precauți și să-i învățăm și pe copii să gândească critic, să ne punem niște întrebări dacă vedem ceva dubios, să analizăm, să verificăm din mai multe surse. Atenție mare și la comentariile pe care le faceți în mediul online, care vă pot afecta, în egală măsură, viața personală, dar și activitatea profesională”, a concluzionat Ludmila Andronic.

Participantele au remarcat că subiectele discutate au fost foarte utile, mai ales că unele au beneficiat pentru prima dată de astfel de instruiri.

Olesea Frija, grădinița nr. 167, pentru  copii cu deficiențe auditive și asociate:

Consider că evenimentul a fost unul necesar pentru noi toți și vom încerca să implementăm tot ce am învățat aici în activitatea noastră de zi cu zi”.

Olesea Miron, școala primară nr. 95:

Multă informație a fost nouă pentru mine, pentru că particip la așa eveniment pentru prima dată. Cum analizăm și filtrăm informația recepționată și cum prezentăm informația din numele instituției au fost printre subiectele care m-au interesat cel mai mult”.

Mariana Ciobanu, liceul teoretic „Gheorghe Asachi”:

Informația prezentată astăzi este foarte utilă, mai ales că avem, uneori, deficiențe în a scrie atractiv pentru presă. Gestionarea situațiilor de criză, apărute uneori și pe fon de dezinformare, a fost elementul nou care m-a interesat cel mai mult”.

Lilia Carchilan, liceul teoretic „Minerva”:

Este un eveniment foarte binevenit pentru managerii instituțiilor școlare. Informația prezentată a fost interesantă și relevantă necesităților noastre”.

În cadrul atelierelor, reprezentantele CJI au prezentat activitățile de educație media și de promovarea a gândirii critice pe care organizația neguvernamentală le desfășoară pentru comunitatea de profesori  și nu numai.

Atelierele au fost organizate în cadrul proiectului „Consolidarea rezilienței societății la dezinformare prin conținut media profesionist și instrumente inovatoare”, implementat de Centrul pentru Jurnalism Independent cu sprijinul Institutului pentru Raportare despre Război și Pace (IWPR), în perioada august 2023-februarie 2024.

Loading

Share This

Copy Link to Clipboard

Copy