Înțelegerea audienței prin asistență digitală
- Durata proiectului: iunie 2018 – noiembrie 2022
- Finanțatori: Suedia, cu suportul Internews
- Scop: Proiectul și-a propus să susțină instituțiile de presă din Republica Moldova să creeze conţinut media de calitate şi să le ajute să-și sporească sustenabilitatea financiară printr-o mai bună înţelegere a necesităţilor publicului.
- Activităţi: Concursuri anuale de minigranturi pentru sporirea audienței, programe de instruire pentru instituțiile media preselectate cu participarea experților străini, consultații specializate in-house sau online pentru partenerii media selectați în domenii precum analiza audienţei (Google Analytics, YouTube Analytics etc.), planificarea producţiei de conţinut, îmbunătățirea conținutului online, vânzarea publicităţii şi monetizarea online.
- Rezultate: În perioada anilor 2018-2022, în cadrul proiectului au fost oferite 16 granturi în valoare de 5,000 euro fiecare și două granturi în valoare de 10,000 euro fiecare, pentru implementarea iniţiativelor privind sporirea audienţei şi creşterea veniturilor. Partenerii media au beneficiat de consultații profesioniste (in-house și online), care le-au permis să înțeleagă mai bine necesitățile publicului și să creeze conținut de calitate în funcție de necesitățile acestuia.