Agenda CJI pentru luna iulie 2025

Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) are o agendă bogată în luna iulie, care include atât activități noi, cât și pe cele permanente, dedicate reflectării subiectelor de interes public. Continuăm să explorăm teme relevante pentru societate și jurnalismul de calitate, deci vă încurajăm să ne urmăriți în continuare pe canalele noastre de comunicare și să rămâneți conectați la inițiativele noastre.

  • Pe 1 iulie, CJI va prezenta raportul de monitorizare privind implementarea Planului interministerial de integrare a acțiunilor de Alfabetizare Informațională și Media.
  • Tot la început de iulie, CJI va lansa studiul „Grupurile vulnerabile și marginalizate în raport cu mass-media: acces, consum și alfabetizare media” care analizează în profunzime accesul grupurilor social-vulnerabile din Republica Moldova la informație, modul în care acestea interacționează cu diverse surse media și nivelul lor de alfabetizare.
  • La mijlocul lunii, CJI va prezenta Studiul privind piața mass-media din Republica Moldova.
  • De asemenea, continuăm să urmărim situația legislativă din sfera mass-media, vom oferi consultații juridice gratuite jurnaliștilor și instituțiilor media, precum și vom continua întreținerea rubricii „Juristul Presei”, răspunzând la întrebările de ordin legal ale jurnaliștilor.
  • Mediacritica va ilustra cazuri de dezinformare și manipulare pe site-urile informaționale, dar și pe rețelele sociale. Vă vom informa pe parcursul lunii despre ce arată datele studiilor lansate între timp de CJI în ceea ce privește alfabetizarea media a cetățenilor. De asemenea, vom descifra la rubrica #PeÎNȚELES mai multe noțiuni și fenomene curioase, iar pe paginile noastre de   și Facebook explicăm în continuare cum funcționează manipularea în presă.
  • Invitatul ediției din iulie a Podcastului cuMINTE va fi Ion Grosu, expert în comunicare strategică.
  • Media Azi are în vizor mai multe inițiative legislative ce vizează activitatea jurnalismului din Republica Moldova, între care modificările la Legea cu privire la publicitate și la Codul serviciilor media audiovizuale. Și pe această platformă vă vom informa despre ce arată datele studiilor lansate de CJI, doar că în raport cu starea mass-media și provocările jurnaliștilor.

Activitățile CJI sunt susținute financiar în principal de către Ambasada Regatului Ţărilor de Jos la Chișinău, Suedia, DW Akademie, Norvegia, Uniunea Europeană și International Media Support (IMS).

 

Ne găsiți pe:

CJI: Facebook, Instagram, TikTok și YouTube.

Mediacritica: Facebook, Instagram

Media Azi: Facebook, Instagram, Telegram

Loading

Share This

Copy Link to Clipboard

Copy