În 2021, portalul regional BAStv și-a dublat audiența

Anul 2021 a fost unul important pentru portalul regional BAStv, care a decis să pună accent pe dezvoltarea online. Și-a extins audiența prin creșterea calității, volumului și a varietății conținutului media publicat pe site, inclusiv, prin crearea de noi rubrici și publicarea materialelor destinate sporirii auditoriului feminin. BAStv este unul din cei patru parteneri media ai Centrului pentru Jurnalism Independent în cadrul proiectului „Înţelegerea audienţei prin asistenţă digitală”.

„Din 2020, de la începutul pandemiei, am decis în redacție că trebuie să punem accent pe dezvoltarea formatului online mai mult decât pe formatul televiziunii tradiționale, pe care am fost axați în ultimii 20 de ani. Ne-am dat seama că prin intermediul rețelelor sociale putem atrage o audiență mult mai mare. Dar ne lipseau cunoștințele, abilitățile, nu înțelegeam cum să lucrăm cu formatele online și, cu atât mai mult, cum să obținem venituri. Prin urmare, proiectul CJI a reprezentat o bună oportunitate pentru a ne îmbunătăți nivelul profesional, pentru a ne consolida baza materială, a deschide noi rubrici pe site și, astfel, a ne crește audiența”, spune redactora-șefă a BAStv, Ludmila Topal.

Obiectivul principal al BAStv este de a deveni o instituție media sustenabilă din punct de vedere financiar, care depinde mai puțin de granturi și câștigă mai mult din publicitate. Dar, așa cum a face bani din online este puțin diferit decât la radio și televiziune, redacția a avut nevoie de cunoștințe în ceea ce privește sporirea audienței.

„Desigur, înțelegeam că fără creșterea audienței, fără a deveni o sursă importantă de informații, nu vom putea atrage publicitate și, respectiv, obține venituri. Prin urmare, în cadrul acestui proiect, ne-am concentrat pe creșterea audienței și extinderea acesteia. Am încercat să depășim hotarul raionului  Basarabeasca, cu atât mai mult că internetul permite acest lucru. Timp de șase luni de proiect, practic ne-am dublat audiența. Dacă în februarie, înainte de lansarea proiectului, site-ul înregistra aproximativ 15,5 mii de utilizatori, atunci în august 2021 acest indicator a crescut până la 32,5 mii”, explică redactora-șefă a BAStv.

Creșterea audienței BAStv a fost influențată de mai mulți factori, inclusiv de creșterea numărului de publicații, care a crescut de cinci ori, caracterul publicațiilor, o nouă abordare în raport cu materialele publicate – scurte și clare, realizarea reportajelor foto, precum și dezvoltarea formatului multimedia.

„Pentru a ne înțelege mai bine publicul și a ne adapta intereselor sale, pentru a găsi noi formate, mai interesante și mai originale, am fost ajutați de experții internaționali ai proiectului, Serghei Saharov și Alexei Terehov. Am avut parte de consultații foarte utile și interesante. Am fost impresionați de faptul că experții nu au lucrat pentru un public larg, dar și-au concentrat atenția pe redacția noastră, oferindu-ne sfaturi concrete, care reies din necesitățile BAStv. De asemenea, am făcut cunoștință cu cele mai bune practici ale portalurilor regionale din diferite țări în materie de creștere a audienței și sporire a veniturilor”, a subliniat Ludmila Topal.

În plus, echipa redacțională a învățat cum să analizeze periodic datele statistice ale site-ului www.bas-tv.md oferite de Google Analytics pe care le folosește în procesul de planificare a conținutului. „Evident, aceste abilități au influențat creșterea și componența auditoriului”, este convinsă Ludmila Topal.

Materialul video a fost pregătit în cadrul proiectului „Înţelegerea audienţei prin asistenţă digitală” implementat de Internews cu suportul Suediei. Proiectul îşi propune să contribuie la îmbunătăţirea calităţii conţinutului media şi a sustenabilităţii financiare a instituţiilor de presă printr-o mai bună înţelegere a necesităţilor publicului.

Share This

Copy Link to Clipboard

Copy