În 2021, echipa CU SENS și-a sporit audiența online, inclusiv cea vorbitoare de limbă rusă

Proiectul media CU SENS, lansat la sfârșitul anului 2019, a reușit în anul 2021 să facă pași importanți în direcția sporirii audienței online, inclusiv a celei vorbitoare de limbă rusă. CU SENS este unul din cei patru parteneri media ai Centrului pentru Jurnalism Independent în cadrul proiectului „Înţelegerea audienţei prin asistenţă digitală”.

Liuba Șevciuc, cofondatoare CU SENS, susține că demararea acestui proiect a coincis cu lansarea site-ului cusens.md, în luna martie: „Datorită proiectului, am reușit să lansăm și versiunea rusă a site-ului, iar asta ne-a ajutat să ajungem la un public mai larg, inclusiv la cel vorbitor de limbă rusă, atât local, cât și internațional”.

Cu ajutorul experților internaționali ai proiectului, Serghei Saharov și Alexei Terehov, echipa CU SENS a experimentat diverse metode de cunoaștere a audienței, de comunicare și de interacțiune cu ea. „De multe ori noi, jurnaliștii, suntem mai mult concentrați pe producerea conținutului de calitate și mai puțin pe acțiuni care ne-ar ajuta să ne cunoaștem audiența. Oarecum umbrim această latură a activității, iar acest lucru nu este în beneficiul nostru. Am conștientizat că interacțiunea cu publicul este la fel de importantă ca și producerea conținutului”, spune Liuba Șevciuc.

Într-o eră a digitalizării, identitatea vizuală joacă un rol important, tocmai de aceea CU SENS s-a îngrijit și de acest aspect al activității sale. „Am înțeles pe deplin acest lucru și tocmai de aceea am realizat niște coperți care respectă noile tendințe de promovare și de comunicare în mediul online, ajutând cititorul să ne identifice mai ușor”, susține Olga Ceaglei, cofondatoare CU SENS.

Un alt lucru asupra căruia echipa și-a direcționat atenția a fost monetizarea conținutului online. „Pentru presa online din Republica Moldova este destul de dificil să-și monetizeze activitatea. Totuși, am încercat să facem pași importanți în acest sens, pentru că scopul nostru este să reușim să ne obținem independența editorială atât prin acțiuni de monetizare, cât și prin donațiile cititorilor”, afirmă Olga Ceaglei.

În cadrul proiectului, CU SENS a reușit să realizeze și un promo în care vorbește despre echipă, activități și platformele unde pot fi găsiți. „Asta ne aduce vizibilitate, pentru că în acest mod cititorul are ocazia să ne cunoască mai bine atât pe noi, ca echipă, cât și produsele noastre. De asemenea, am explicat cititorului cum ne poate ajuta prin donații, pentru că acesta este un punct foarte important al activității noastre”, a precizat Liuba Șevciuc.

Audiența site-ului CU SENS a crescut de la 256 de vizitatori unici în martie, la 8.500 de vizitatori unici în august 2021.

Materialul video a fost pregătit în cadrul proiectului „Înţelegerea audienţei prin asistenţă digitală”, implementat de Internews cu suportul Suediei. Proiectul îşi propune să contribuie la îmbunătăţirea calităţii conţinutului media şi a sustenabilităţii financiare a instituţiilor de presă printr-o mai bună înţelegere a necesităţilor publicului.

Share This

Copy Link to Clipboard

Copy