CJI a retipărit manualele de Educație pentru media în alfabetul Braille

Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) a retipărit manualele actualizate de Educație pentru media în alfabetul Braille, pentru persoanele nevăzătoare sau cu vedere slabă. Inițiativa are drept scop îmbunătățirea accesului la resurse de educație media a persoanelor cu deficiențe de vedere și promovarea incluziunii sociale.

Manualele actualizate de Educație pentru media de la toate cele trei trepte de învățământ în limbile română și rusă au fost adaptate și retipărite în alfabetul Braille de Centrul Național de Informare și Reabilitare al Asociației Nevăzătorilor din Moldova. În funcție de treaptă, acestea acoperă subiecte precum istoria mass-media, funcțiile media, comportamentul etic în online, consumul critic de informații, dezinformarea, siguranța online sau utilizarea responsabilă a media.

„Această inițiativă a CJI reflectă angajamentul nostru pentru promovarea egalității de șanse în domeniul educației media. Prin acest proiect, dorim să oferim tuturor persoanelor, indiferent de deficiențele lor de vedere, acces la informații și cunoștințe necesare pentru a naviga în mod responsabil în mediul online. Totodată, în acest mod contribuim la facilitarea integrării sociale a elevilor cu deficiențe de vedere”, susține Nadine Gogu, directoarea executivă a CJI.

Ștefan Oprea, vicepreședintele Asociației Nevăzătorilor din Moldova, a salutat inițiativa CJI și afirmă că aceasta reprezintă un pas înainte în domeniul promovării incluziunii sociale și implicit a persoanelor cu dizabilități de vedere. „Lumea în care trăim se dezvoltă cu o viteză amețitoare, iar odată cu aceasta a crescut și viteza de răspândire a informației prin diverse canale. Prin urmare, este foarte ușor să consumi știri care pot fi distorsionate, manipulatoare, false sau cel puțin scoase din context. Nu întotdeauna reușim să identificăm cât de subtil a fost strecurată o informație neconformă sau comise omisiuni cu bună știința. Iar atunci când ne gândim că persoanele cu deficiențe de vedere au acces și mai restrâns la informație, existența unor materiale accesibile de educație media este absolut necesară. Acum manualele de Educație pentru media sunt accesibile și pentru nevăzători, ajutându-i să înțeleagă mai bine cum să se simtă în siguranță în mediu online”, spune Ștefan Oprea.

Liceul Tehnologic pentru Copii cu Deficiențe de Vedere din Chișinău a fost prima instituție unde au fost distribuite manualele în alfabetul Braille. Directoarea instituției, Aurica Brînza, a menționat că elevii nevăzători sau cu vederea slabă au nevoie de cunoștințe și instrumente, care i-ar ajuta să navigheze sigur în spațiul virtual. „Vă mulțumim pentru această inițiativă și pentru donația de carte pe care ați făcut-o liceului nostru. Este o donație binevenită, care va ajuta elevii să-și îmbunătățească cunoștințele în domeniul educației media”, a menționat Aurica Brînza.

Manualele de Educație pentru media, retipărite în alfabetul Braille, vor fi repartizate filialelor locale ale Asociației Nevăzătorilor, pentru a facilita accesul persoanelor nevăzătoare la resurse utile și accesibile în domeniul educației media.

Manualele Educație pentru media în alfabetul Braille au fost retipărite de CJI în cadrul proiectului „Avansarea educației mediatice și sprijinirea mass-media din Republica Moldova”, susținut de Suedia și implementat de Internews în Moldova. Programul își propune să contribuie la creșterea unui sector media divers.

Loading

Share This

Copy Link to Clipboard

Copy